1 lutego 2022 r. stanowisko dyrektora Centrum e-Zdrowia objął Paweł Kikosicki, który dotychczas pełnił funkcję dyrektora Departamentu Obsługi Klientów w Narodowym Funduszu Zdrowia.
Paweł Kikosicki jest absolwentem studiów magisterskich na kierunku Administracja na Uniwersytecie Łódzkim oraz studiów podyplomowych na kierunkach Zarządzanie satysfakcją klienta (SGH), Zdrowie publiczne oraz Personal brandingu i public relations (Collegium Humanum). Ukończył też studia MBA Zarządzanie w ochronie zdrowia (Collegium Humanum).
Od września 2018 r. był związany z Narodowym Funduszem Zdrowia. Od września 2020 r. pełnił funkcję dyrektora Departamentu Obsługi Klientów.
W NFZ odpowiadał m.in za projekt Telefonicznej Informacji Pacjenta (800190590), czyli pierwszej, całodobowej i bezpłatnej infolinii, na której można uzyskać informację dotyczącą praw pacjenta oraz funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Dyrektor Paweł Kikosicki wdrażał także infolinię Narodowego Programu Szczepień (989) oraz przygotowywał koncepcję i organizował stanowiska ds. profilaktyki i promocji zdrowia w salach obsługi oddziałów wojewódzkich NFZ. Pełnił też nadzór nad stroną pacjent.gov.pl oraz – wspólnie z zespołem – koordynował współpracę z organizacjami pacjentów w formie Forum Organizacji Pacjentów.
Na stanowisku dyrektora Centrum e-Zdrowia Paweł Kikosicki zastąpił odwołanego pod koniec stycznia Jarosława Kieszka.
Komentarze
[ z 4]
Wydaje mi się, że wszelkiego rodzaju rozwiązanie związane z telemedycyną i systemach elektronicznych związanych z ochroną zdrowia w naszym kraju przyczyniają się do ułatwienia załatwienia licznych spraw, nie tylko przez samych pacjentów, ale także lekarzy. Z pewnością takie rozwiązania w znacznym stopniu rozwijały się i zostały wdrażane od czasu rozpoczęcia pandemii, gdy kontakt bezpośredni z urzędnikami czy lekarzami, przez pewien czas musiał zostać ograniczony do minimum. Wiele osób wciąż ma wątpliwości, które chce wyjaśnić. Wydaje się, że w dzisiejszych czasach droga telefoniczna lub mailowa dla załatwienia większości spraw wydaje się być po prostu najłatwiejsza.
Zgadzam się co do tego, że pandemia i rozwiązanie związane z telemedycyną mają ze sobą wiele wspólnego. Niedługo przed jej rozwojem dochodziło do dopracowywania takich systemów jak e-recepta, czy chociażby e-skierowanie. Chciałbym wspomnieć o elektronicznej formie recepty, dzięki czemu pacjencji nie muszą udawać się do przychodni gdy chcą wykupić kolejne dawki lekarstw, a przebadanie ich nie jest konieczne. Oczywiście ważne jest aby pacjent raz na jakiś czas mógł pojawić się w placówce POZ, aby lekarz mógł go zbadać i porozmawiać na temat jego stanu zdrowia.
Telemedycyna w naszym kraju cały czas cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Sporą oszczędnością czasu zarówno dla lekarzy jak i pacjentów jest możliwość wystawienia elektronicznych recept o czym wspomnieli poprzedni użytkownicy. Dzięki temu lekarzy mogą poświęcić więcej czasu dla pacjentów, którzy wymagają wizyty u specjalisty i dokładnego badania. Użytkownik aimaro wspomniał o kwestii udawania się do placówek Podstawowej Opieki Zdrowotnej. Jest to moim zdaniem dosyć ważny argument ponieważ wiele osób mieszka w dosyć dużej odległości od przychodni, a dostanie się do nich może stanowić poważny problem. Uzyskanie e-recepty za pomocą telefonu rozwiązuje ten problem.
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami odnośnie telemedycyny. Początkowo oczywiście pojawiały się pewnego rodzaju problemy związane z wystawianiem elektronicznych recept oraz skierowań. Przy licznych rozwiązaniach, które są pewnego rodzaju innowacjami normalne jest, że mogą pojawić się utrudnienia, związane z funkcjonowaniem różnych systemów. Dobrą informacją jest to, że wszelkie problemy starano się rozwiązywać możliwie najbardziej sprawnie, aby lekarze mogli wystawiać wspomniane wyżej dokumenty, które są przecież niezbędne do normalnego, codziennego funkcjonowania pacjentów.