Jest to możliwe dzięki integracji Gabinetu drWidget z dedykowaną pacjentom platformą medyczną MyDr. Sprawdź, w jaki sposób Twój pacjent może przedłużyć e-receptę bez osobistej wizyty w przychodni, ograniczając przy tym ryzyko rozprzestrzeniania się groźnych wirusów.

Rozwiązania telemedycyny ułatwiają pacjentowi kontakt z lekarzem i zapewniają opiekę na odległość. Są szczególnie pomocne w czasie zagrożenia epidemiologicznego, gdy - o ile to tylko możliwe - lepiej zostać w domu. Wówczas pacjent może skorzystać z e-wizyty: za pośrednictwem wideoczatu skonsultować się z lekarzem, przedstawić swoje dolegliwości, poprosić o e-receptę czy e-zwolnienie. Gdy postawienie diagnozy będzie niemożliwe, lekarz zaleci osobistą wizytę w przychodni.

Takie możliwości daje m.in. bezpłatny program dla lekarzy Gabinet drWidget, zintegrowany z dedykowaną pacjentom platformą medyczną MyDr. Dzięki ich integracji pacjent może również składać zamówienia na leki, a właściwie - zdalnie przedłużać e-recepty. To wygodne i użyteczne rozwiązanie szczególnie dla osób przyjmujących leki stałe.

Prześledźmy proces przedłużania e-recepty przy użyciu aplikacji mobilnej MyDr, dostępnej za darmo w sklepach App Store i Google Play.

Krok 1. Pacjent loguje się na swoje konto w aplikacji mobilnej MyDr i wybiera zakładkę „Leki”. Znajduje tutaj listę wszystkich złożonych zamówień (nowych, przetwarzanych, odrzuconych i zakończonych).

Krok 2. Aby złożyć zamówienie, pacjent klika w ikonę z symbolem „+” i wybiera interesującą go placówkę medyczną. Po chwili system wyświetla listę leków, w ostatnim czasie przepisanych pacjentowi przez lekarzy z ww. placówki.

Krok 3. Pacjent klika w lek, który chce zamówić. Zaznacza, ile opakowań potrzebuje i wybiera przycisk „Dalej”. W razie potrzeby pacjent wpisuje dodatkową informację dla lekarza, a następnie klika w przycisk „Zamów”.

Krok 4. Zamówienie trafia na konto lekarza w Gabinecie drWidget (zakładka „Zamówienia na recepty”). Lekarz analizuje zgłoszenie i albo je odrzuca, albo wystawia e-receptę.

Krok 5. We wspomnianej wcześniej zakładce „Leki” pacjent może sprawdzić, co dzieje się z jego zamówieniami: czy są przetwarzane, zakończone czy odrzucone. Te ostatnie wyświetlane są na czerwono, zawierają informację o przyczynie odrzucenia. Zamówienia o statusie „Zakończone” zostały pozytywnie rozpatrzone. Po kliknięciu w nie pacjent zobaczy szczegółowe informacje, w tym zalecenia lekarza i kod dostępu do e-recepty.

W podobny sposób można przedłużyć e-receptę po zalogowaniu na swoje konto pod adresem www.mydr.pl. Oprócz tego, platforma MyDr oferuje pacjentom m.in. e-wizyty, wgląd w grafiki pracy lekarzy i możliwość umawiania wizyt w dogodnych terminach, dostęp do historii leczenia i zapisanych pomiarów medycznych.

Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj na stronę www.mydr.pl i poznaj możliwości platformy.