Od 2 września Telefoniczna Informacja Pacjenta dostępna będzie 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia - zapowiada Narodowy Fundusz Zdrowia.

Dzwoniąc pod numer 800 190 590 można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.

Oprócz całodobowej dostępności (również w weekendy i święta) TIP zaoferuje od września znacznie więcej:

  • Informacja o miejscach świadczenia nocnej i świątecznej opieki lekarskiej i najbliższych SOR-ach 24 godziny na dobę
  • Informacja o dostępności leków
  • Konsultanci z językiem angielskim
  • Zamówienie rozmowy z tłumaczem języka migowego
  • Możliwość skorzystania z chatu i maila

Ponadto, większa liczba konsultantów ma pozwolić na maksymalne skrócenie czasu oczekiwania na rozmowę, dzięki czemu jeszcze więcej dzwoniących będzie mogło skorzystać z porady konsultantów.

Źródło: NFZ