39 proc. pytanych Polaków zna akcję profilaktyczną „Dopalacze kradną życie” – wynika z badania „Opinie na temat profilaktyki i przeciwdziałania zażywaniu dopalaczy” zrealizowanego na zlecenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.

Zdaniem zdecydowanej większości Polaków za edukację młodzieży w zakresie zagrożeń związanych z dopalaczami, w pierwszej kolejności odpowiadają rodzice, a następnie szkoła – czytamy w dalszej części badania.

Kampania „Dopalacze kradną życie” to nazwa akcji profilaktycznej, łączącej wszystkie osoby, którym zależy na walce z tymi niebezpiecznymi substancjami. Została zainaugurowana 29 lipca w MSW. Skupiła przedstawicieli mediów, środowiska naukowe, sportowców oraz instytucje i organizacje pozarządowe. Akcję promuje spot „Taki z Ciebie mocarz”, a jej ambasadorami zostali Marcin Gortat i Jurek Owsiak.

Okazuje się, że kampania jest rozpoznawalna wśród Polaków. Aż 39 proc. respondentów biorących udział w badaniu „Opinie na temat profilaktyki i przeciwdziałania zażywaniu dopalaczy” przeprowadzonego na zlecenie MSW zadeklarowało znajomość akcji. Głównym źródłem wiedzy o kampanii była telewizja. Osoby w wieku do 34. roku o kampanii częściej dowiadywały się z internetu.

Również teraz informacje o działaniach kampanii są skupione w internecie. Na profilach społecznościowych akcji (Facebook, Twitter i Instgram) oraz na mapie inicjatyw na stronie dedykowanej akcji (www.dopalaczekradnazycie.pl) prezentowane są informacje o działaniach związanych z profilaktyką dopalaczy. Sama akcja edukacyjna nabrała charakteru wiralowego. Poszczególne jednostki policji, samorządy, instytucje i organizacje pozarządowe, z własnej inicjatywy przyłączają się do działań pod hasłem „Dopalacze kradną życie”. Organizują marsze przeciwko dopalaczom, biegi, przygotowują plakaty, ulotki informacyjne, ale także spotkania z młodzieżą, pedagogami i rodzicami.

Źródło: MSW