W dniach 20-24 listopada 2017 r. Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych bierze udział w kampanii prowadzonej w mediach społecznościowych, mającej na celu promowanie zgłaszania objawów niepożądanych leków.

Kampania jest częścią drugiego ogólnoeuropejskiego tygodnia świadomości, podczas którego główny nacisk położony jest na leki dostępne bez recepty.

Tydzień świadomości powstał w ramach projektu "Wzmocnienie współpracy w zakresie nadzoru nad bezpieczeństwem farmakoterapii w Europie" (SCOPE). Jednym z jego głównych celów jest podnoszenie świadomości na temat krajowych systemów zgłaszania objawów niepożądanych leków. W tym roku jest wspierany przez Centrum Monitorowania w Uppsali Światowej Organizacji Zdrowia.

URPL przypomina pacjentom, że zgłaszanie objawów niepożądanych pomaga organom regulacyjnym monitorować leki dostępne na rynku i podejmować odpowiednie działania. Ważne jest również zgłaszanie działań niepożądanych, które występują podczas przyjmowania więcej niż jednego leku, po długim okresie stosowania lub w wyniku interakcji z żywnością lub innymi produktami.


Źródło: URPL